Renault Espace se začal vyrábět již v roce 1984 a svým revolučním řešením prakticky založil a byl lídrem rodinné kategorie vozů MPV. Čtvrtá generace se vyráběla od roku 2002 do roku 2014. Poté sice přišla pátá generace, která se vyrábí dodnes, ale ta již nenavázala na úspěch předchozích generací MPV. Ostatně poslední generace změnila koncept na Crossover a tím ztratila jedinečnost a výhody lídra v kategorii MPV. Proto je Renault Espace IV poslední model v kategorii MPV, kde představoval to nejlepší, co tato kategorie rodinných vozů nabízela.
Nový Renault Espace IV se prodával i v základní výbavě dost přes milion. V roce 2006 byl v nabídce v motorizací 1.9 dCi za 1200 000 Kč, ale stejný ojetýa jen tři roky starý se dal sehnat od 400 000 tisíc. Což z něho činilo sice zajímavou nabídku pro bazarového zájemce, ale kladlo otázku po příčině takového finančního propadu. Důvodem byla vysoká poruchovost. Ta byla skutečná jenom částečně. Záleželo na výběru motorizace, takže při správném výběru mohl kupující získat poměrně spolehlivé luxusní rodinné auto za třetinu původní ceny. Bylo dobré se vyhnout vznětovému šestiválci od Isuzu. Naproti tomu byl benzinový šestiválec od Nissanu dobrou volbou. Problémový byl agregát 2.2 dCi. Proto bylo v prvních letech v naftě lepší volit 1.9 dCi a po facelliftu jednoznačně dvoulitrový dCi, který byl dostupný od roku 2006.
Interiér vozu dobře vyjadřuje název Espace. Obklopí vás komfort, čistota interiéru a velký prostor. Prostornost ještě více umocňuje obrovské přední sklo. Výhled z vozu je přímo královský a nesrovnatelný se žádnou soudobou konkurencí. Auto vás rozmazlí, jede tiše a plavně. Řídit ho vás bude bavit. Úsporný dieselový agregát vás pohodlně dopraví i s celou rodinou až na francouzskou riviéru a ještě vám v nádrži zbude na popojíždění. Pro příklad. Podařilo se mi s plně naloženým vozem s rakví a kolem na střeše udržet spotřebu na 6.3 l. Renault Espace IV je při pečlivém výběru ojetiny dobrou a velmi výhodnou volbou.