Počítače, či přesněji řečeno informační technologie, se dnes staly naprosto běžnou součástí našich životů, a to nejen doma, ale i v zaměstnání. Setkáváme se s nimi ve skutečnosti mnohem častěji, než si uvědomujeme. Jedním z takových míst jsou i obchody, ať už se jedná o malé krámky nebo velké supermarkety. Tomuto vývoji samozřejmě pomohla povinnost elektronické evidence tržeb, ale je pravdou, že se tím onen proces pouze urychlil. Směřování bylo totiž jasné již předtím. A jakže se v obchodech používají? Celý systém je mnohem propracovanější, než by se na první pohled mohlo zdát. Vše samozřejmě začíná u pokladny.
Údaje o každém prodaném zboží se odešlou do skladu prodejny. Zde se podle toho automaticky upraví stav zásob, a to jak ve skladu, tak i přímo na prodejně. Pokud klesne pod určitou hodnotu, odešle se automaticky objednávka do centrálního skladu, aby bylo doplněno. O tom všem je průběžně informován příslušný pracovník. Ten pak může parametry v případě potřeby upravovat, například u sezonního zboží jako jsou vánoční dekorace. S výjimkou toho se však nemusí prakticky o nic starat – vše je řízeno automaticky a celý proces vyžaduje pouze minimální dohled.
To však není vše. Data o prodaném zboží nejsou použita pouze k tomu, abychom věděli, kdy je třeba jej doplnit. Využívají se také ke statistickému hodnocení, a to spolu s kartičkami obchodů, které má v podstatě každý. Tak například zjistí, že ženy ve věku 20-30 let kupují častěji tento typ produktu než muži staří 40-50 let, a naopak. To umožňuje výrobcům nejen lépe cílit marketingové kampaně, ale také prodejcům lépe určovat, kolik kusů daného zboží by měli mít k dispozici. Díky tomu pak zákazníci najdou v obchodě přesně to zboží, které chtějí a potřebují, díky čemuž budou spokojenější. A čím spokojenější zákazník je, tím je pravděpodobnější, že se sem vrátí a hlavně tu utratí peníze, což je hlavním cílem celého procesu.